zapsa

 nakupi-iz-srca

 

Koledar dogodkov

Maj 2018
N P T S Č P S
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

DZZŽLJ E - NOVICE

Prijava na e-novice
* obvezen vnos
Naprej k mednarodni prepovedi testiranja na živalih
Sobota, 23 Marec 2013 21:53

11. marca 2013 smo v Evropski uniji pozdravili prepoved uvoza in prodaje kozmetičnih izdelkov in sestavin, testiranih na živalih. Gre za zgodovinski dogodek, za katerim stojijo več kot 20-letna prizadevanja vseh, ki s(m)o posojali svoj glas tistim, ki sami ne morejo spregovoriti. Kaj smo s prepovedjo dosegli in katere zmage nas čakajo v prihodnje?

 

torta
Prepoved, ki je obveljala 11. marca, je bila deležna veliko medijske pozornosti. (Vir: arhiv BUAV)

 

Ponudba na policah trgovin s kozmetičnimi izdelki v EU je 11. marca 2013 ostala nespremenjena, saj imajo podjetja še vedno dovoljenje za prodajo izdelkov, ki so bili na živalih testirani v preteklosti. Po novem pa velja določilo, da od 11. marca 2013 naprej ne izdelek ne njegove sestavine ne smejo biti testirane na živalih.

 

To pri nas potrjuje tudi Zdravstveni inšpektorat RS, ki pravi, da "rezultati testiranj ne zastarajo, prav tako za že preizkušene izdelke ponovna testiranja niso potrebna. Krema, ki so jo uporabljale naše babice, bo ostala na prodajnih policah. Vseevropska prepoved velja le za nove teste, torej za testiranje novih izdelkov oziroma novih sestavin, pojasnjuje evropska komisija."

 

Testiranje kozmetičnih izdelkov (in posameznih sestavin) na živalih ni več dovoljeno tako za nove kot za že obstoječe izdelke. Ker pa je dovoljena odprodaja zalog že obstoječih izdelkov, ki so bili testirani na živalih pred 11. marcem 2013, še nimamo točnega datuma, kdaj bodo na naših policah zgolj izdelki, testirani po alternativnih metodah.

 

 

Certifikati so še vedno edino zagotovilo

Prav zato vsem, ki vam je mar za zdravje in dobro počutje sebe in drugih, priporočamo, da spremljate oznake, ki zagotavljajo, da ne izdelek ne njegove sestavine niso bile testirane na živalih. Za najbolj zanesljiv certifikat velja Leaping Bunny (Skakajoči zajček), ki ga podeljuje ECEAE, zanesete pa se lahko tudi na certifikate, kot so na primer: Vegan, Soil Association, OFC in BDIH.

 

 

zajcka
Daljša zgodovina boja proti testiranju na živalih: KLIK. (Vir: arhiv BUAV)

 

 

Tudi v Zvezi potrošnikov Slovenije svetujejo, da se "oborožite z neodvisnimi informacijami o proizvajalcih, načinu preizkusov in njihovih izdelkih in seveda poiščete oznake, ki sporočajo, da izdelek ni bil proizveden na živalim krut način."

 

 

Kaj pa testiranje izven EU?

Evropska prepoved velja tudi za uvoz kozmetičnih izdelkov (in posameznih sestavin), testiranih na živalih, zato se na evropskem tržišču ne bodo smeli znajti kozmetični izdelki, ki so bili zaradi zahtev tujih trgov, kot je na primer kitajski, testirani na živalih drugje. To pomeni, da blagovna znamka, ki je dostopna v evropskih trgovinah, ni testirana na živalih, kar pa mogoče ne velja za drugo blagovno znamko istega podjetja, ki je dostopna na tržišču izven EU. Še en tehten odgovor na vprašanje, zakaj je dobro spremljati certificirano kozmetiko, ki med drugim zagotavlja, da s svojim nakupom niste podprli krutega ravnanja z živalmi oz. testiranja, ki ne zagotavlja največje možne varnosti za človeka.

 

 

skakajoci_zajcek
h
Skakajoči zajček je še vedno najzanesljivejše zagotovilo za vse, ki podpirate t. i. cruelty-free podjetja. (Vir: arhiv Cruelty-Free INTERNATIONAL)

 

 

Nekatera vprašanja ostajajo odprta

Na kakšen način je dovoljeno testirati sestavine, ki jih uporabljamo tako v kozmetične kot na primer v farmacevtske namene? To je eno od vprašanj, ki zaenkrat ostaja odprto. Razlog več, zakaj posegati po čim bolj naravni in cruelty-free kozmetiki. Ne pozabite na to tudi med nakupom čistilnih sredstev ali ob obisku lekarne. Še vedno smo potrošniki tisti, ki s povpraševanjem pomembno oblikujemo ponudbo na tržišču.

 

V želji, da bi se ljudem in živalim prijazen ukrep razširil po vsem svetu, je bila vzpostavljena nova kampanja Cruelty-Free INTERNATIONAL, katere cilj je odprava testiranj na živalih za kozmetične namene na svetovni ravni. Mi se ji z veseljem pridružujemo, saj verjamemo v moč znanja in modrosti, ki ju premore vse bolj odločna in vztrajna civilna iniciativa. Pa vi?

 

 

Nuša Miklavec

 
SlovenščinaEnglish (United Kingdom)

4% od nakupa za DZZŽ LJ

Zoohit_logo
      

Kontakt

DZZŽ LJ
p.p. 4733
1001 Ljubljana

041 751 722

info@dzzz.si
TRR: 05100 8010655733

bull